piatok 29. apríla 2011

Bravcove na smotane a noky

Bravcove kocky na mrkvovom zaklade zahustene smotanou a domace noky. Mozno si poviete no, recept  nic moc, ale ked vyskusate tento sposob pripravy bravcoveho masa, som presvedcena, ze nebudete sklamani .V masovom zaklade vynechavam mletu cervenu papriku.  Pridany bobkovy list a  nastruhana mrkvicka v cibulovom zaklade dava masu  uzasnu chut. Nechajte si chutnat!



Ingrediencie:

pre dve osoby:
600 g bravcoveho  pliecka
3-4 PL oleja
1 vacsia cibula
1-2 mrkvy
2-3 bobkove listy
1 smotana na varenie ( ja som pouzila slahackovu:) )
1 PL hladkej muky
sol, korenie

 Na  noky:
300 g polohrubej muky
2 vajcia
sol

Postup:
Maso porezeme na kocky. Nadrobno pokrajanu cibulu orestujeme na malom mnozstve oleja, pridame nastruhanu mrkvu a cvilu orestujeme spolu. Potom pridame maso, bobkovy list a teplotu sporaka znizime na minimum, maso prikryjeme pokrievkou a  pri miernom ohni za obcasneho pomiesania maso dusime. Ked sa maso zatiahne, (cca 5-7 min.) dochutime solou, korenim a udusime domakka. Netreba podlievat, krasne pusti stavu. Ak predsalen by ste chceli maso podliat, tak len naozaj minimalnym mnozstvom vody. Ked je maso makke  a chceme viac omacky , tak mozeme podliat cca100 ml vody aak je potrebne dochutime solou a korenim. Nakoniec  zahustime smotanou, v ktorej sme rozmiesali 1 PL hladkej muky. Nechame zovriet a odstavime z ohna. Eto vsjo.





A ideme na noky:
Muku preosejeme, osolime a pridame vajce. Spracujeme hustejsie cesto .Velmi malym mnozstvom vody mozeme zriedit cesto. Ja mam radsej take tvrdsie noky, tak robievam hustejsie cesto:). Do vriacej vody cez haluskar nahadzeme cesto, ked zovrie, tak ho scedime a premyjeme noky v studenej vode 2x!. Nechame odkvapkat na ceditku. A hotovo! Jeeeeeeeminku ako lahko sa to pise:)





Dobru chut!

14 komentárov:

  1. Tak uz viem, co bude najblizsie na obed!!! Toto urcite vyskusam, mnam, normalne zacinam byt hladna takto oproti noci!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ste dobra gazdina!! akurat my na Slovensku to volame Halušky sučasť slov. narodneho jedla.
    PS: vela šťastia.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Halušky sú iné, toto sú noky, u nás na Above sú
      to nokerle.

      Odstrániť
  3. Vdaka anonym za kompliment. Ja som Slovenka. Halusky milujem v kazdej ich podobe -bryndzove, tvarohove,kapustove. Do haluskoveho cesta idu struhane zemiaky. Tieto vajcove, ako priloha k masu, sme vzdy volali nokerle- noky:). Mozno sme z roznych regionov Slovenska:)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Chystám se vyzkoušet, moc nám Vaše receptíky chutnají. Posledně jsem dělala smetanovou mrkev a byla báječná. Jak dlouho mám maso dusit? Jsem začátečník :O) Děkuji.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mily anonym, neviem presne povedat cas. Ja cas pri takychto dusenych masach totiz nikdy nesledujem. Povedala by som tak min.45 minut az 60 min. Ja si po tych zhruba 45-50 min. ochutnam a dusim, kym je masko makke.Mrzi ma to, ale dufam, ze aspon orientacne pomoze ten cas. Maso treba dusit prikryte pokrievkou.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Adri! tak predsa som sa nakoniec dopracovala k tomuto receptiku, sice trosku neskor ako som predpokladala...dnes sme mali na veceru, vsetkym nam velmi chutilo!!! Dakujem za receptik, zaradujem do nasho jedalnicka ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  7. no a este som zabudla na nocky, boli super!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. tak idem vyskusat masko je už rozmrazene ... tak idem na to .. vyzera to skvelo .. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Masko je uz nachystane na veceru, verim ze bude chutit :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Masko uz je nachystane na veceru som si ista ze bude chutit :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Dnes som robila mäsko podľa tohto receptu , veľká pochvala .Moc nám chutilo.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Dobry den p. Adrika, dnes na obed sme varili Vas recept a bolo to vynikajuce. Skutocne sme si pochutili cela rodina a urcite bude receptik zaradeny od dnes medzi nase oblubene jedla. Dakujeme a zelame vsetko dobre, Ivana

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)