sobota 20. augusta 2011

Zapeceny camembert, Baked camembert with cranberry sauce



Ked som tento recept  objavila u Marcelky na MMB, velmi ma oslovil. Po jeho vyskusani bol okamzite zaradeny na mojom zozname stalych opakovaciek. Robila som ho uz velakrat a zakazdym sme si skvele pochutnali. Nie len my, ale aj nasi hostia, pre ktorych som tuto mnamku pripravila. Podla mojho nazoru dobre veci sa maju sirit dalej, aby sa dostali do povedomia co najsirsej verejnosti:). A tato vecicka si to rozhodne zasluzi. 
Ingrediencie:
Listkove cesto ( jedno listkove cesto postaci pre 4 osoby)
camembert
(mozno pouzit aj iny syr s bielou plesnou napr. President, Reverend, Brie a pod.jedna porcia 80-100g)
kecup
sunka
cranberry souce ( brusnicova omacka)
por
1 zltok a 1 KL mlieka ( na potretie)
zopar lupanych  mandli

Postup:
Listkove cesto rozvalkame na hrubku cca 3-4 mm. Ja som mala 500 g a rozdelila som ho na 4 casti, priblizne rozmery 18x25 cm. Prostriedok kazdeho  obdlznika potrieme kecupom.


Prykryjeme dvomi, tromi tenkymi platkami sunky

Na sunku polozime koliesko syra, ktore porieme brusnicovou omackou a prikryjeme na kolieska nakrajanym porom ( ten, ako radi aj Marcelka, urcite nevynechajte!!!!!!!!)
Potom vsetko pekne zabalime a spoje utlacime vidlickou ( po dvoch krajoch) 
Cez prostriedok vsetko specatime lupanymi mandlami a potrieme rozslahanym zltkom. Zltko rozslahame s 1 KL mlieka. Mozete rozslahat aj cele vajicko, ale zapecene cesto nebude mat taku peknu zlatistu farbu. Uz je na vas, ako sa rozhodnete.
Pecieme v predhriatej rure na 200 stupnoch C asi 25 minut, prikryte papierom na pecenie. Posledne 3-4 minuty odkryjeme a nechame zapiect, aby bola farba este zlatovejsia. 
Je to velmi syte, pre nas postacuje iba v kombinacii so zeleninovou prilohou. 
Prajem skvely chutovyu zazitok

12 komentárov:

  1. ja som asi jediná na svet, čo o tejto delikatese počula a čitala najviac, ale ešte ju neokúsila:) to musím napraviť, alebo si počkám a nechám sa u teba pohostiť.........

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jen to rozkrojit, mňam! Vypadá to skvěle :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Fuuuha! toto vyzera byt velka delikatesa!!! brusnicova omacka, syr...same skvele veci!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Úžasné. my ho robievame iba na grile v alobale s korenim ale toto je tiez velka dobrota!!

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Och draha s radostou ti to pripravim , len prid a dame aj repete:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ire: dakujeeem, je to skvela delikatesa

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Marianka, kto neskusi, ten nepozna:) Ja to fakt velka mnamka, teda aspon pre nas:)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Lucka , tvoj verzia tiez musi byt dobrucka. My fakt mame skoro rovnake chutovke pohariky:)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Adrika, tak som sa konečne dostala k tomuto Tvojmu zapečenému syru. Je fakt výborný a je riadne sýty. Určite ho budem ešte robiť. A nie je s ním veľa roboty.
    Výborný recept.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)