pondelok 16. júla 2012

Gastanovo-cokoladovy dezert - naozaj mnamozny







Tento recept som objavila u Geszyenye na jej blogu a vedela som, ze ho musim vyskusat. Presiel nejaky ten cas a tento fantasticky dezert uzrel svetlo sveta aj na mojom blogu. Mozem len konstatovat, ze milovnici gastanoveho pyre si urcite na tomto skvelom dezerte pochutnaju. A nielen pochutnaju, ale budu sa az za usami zalizovat. Naozaj. Neprehanam. Verte mi, ze ked som isla robit druhu plnku, kde sa do gastanoveho pyre pridava marhulovy dzem , mala som  obavy z tejto kombinacie. Moje obavy vsak skoncili pri ochutnani prveho susta plnky. To vam je taka dobrotaaaaaaaaa.... Samozrejme najlepsie chuti na druhy den a poriadne schladeny, taky rovno z chladnicky. S mensimi upravami vam ponukam recept na  tuto lahodnu mnamku...
Ingrediencie:

1 a 1/2 balika dlhych piskot
100 g horkej cokolady
1 KL oleja

2x250 g gastanoveho pyre
250 g mascarpone
1-2 PL praskoveho cukru ( podla chuti)
trochu rumu alebo rumovej esencie
4-6 PL marhuloveho dzemu ( podla chuti)
300 ml slahackovej smotany

150 ml mlieka
1 PL cukru
rum alebo rumova aroma

coko hoblinky na ozdobu

rospis je do  formy na biskupsky chlebik  22x11 cm

Postup: 
Ako prve si nad parou za obcasneho premiesania roztopime cokoladu s 1 KL oleja. Dlhe piskoty ( 26 kusov) ocokoladujeme a nechame na mriezke zatuhnut cokoladu. Gastanove pyre rozmiesame vidlickou a ochutime rumom a praskovym cukrom podla chuti. Pridame mascarpone,  zvysok roztopenej cokolady a dobre premiesame. Formu vystelieme potravinarskou foliou. Mlieko mierne zahrejeme, aby sa cukor rozpustil a ochutime rumom, prip. rumovou esenciou. Piskoty namocime do mlieka a vylozime pozdlzne dno formy. Na piskoty ( neocokoladovane) natrieme gastanovo-cokoladovu plnku.Vnutornu stranu formy vylozime ocokoladovanymi piskotami . Gastanovo-cokoladovu plnku prikryjeme druhou vrstvou neocokoladovanych, v mlieku namocenych piskot. Namacame kratko, iba jednu stranu , aby sa piskoty velmi nerozmocili. Druhe gastanove pyre rozmiesme s marhulovym dzemom. Ochutime rumom alebo  rumovou esenciou. Cukor uz nie je potrebne pridavat, dzem dostatocne osladi plnku. Slahackovu smotanu vyslahame dotuha. Asi 3-4 PL odoberieme na ozdobenie vrchu a zbytok slahacky  opatrne vmiesame do gastanovo-marhulovej plnky.  Gastanovo-marhulovu plnku navrstvime na piskoty. Previsajucou castou potravinarskej folie dezert prikryjeme a odlozime do chladnicky minimalne na 2-3 hodiny. Pred podavanim vyberieme pomocou folie z formy, odstranime opatrne foliu. Ozdobime zbytkom slahacky a posypeme coko hoblinkami.  Plnka pekne stuhne a dezert sa dobre kraja a este lepsie chut.  Prajem vam skvely chutovy zazitok!!!!!!!!!!!



















44 komentárov:

  1. toto urobím v sobotu na oslavuuuuu

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tinka, ked lubite gastanove pyre, som presvedcena, ze si pochutite

      Odstrániť
    2. Adi, bol neskutočnýýýý , dnes sme ho mali na oslave mnaaaam

      Odstrániť
    3. Radko dakujem za spravicku, tesim sa, ze chutil.

      Odstrániť
  2. adrianka, tak toto vyzera ako zhmotnene blaho! musim skusit!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Adka, odporucam, verim, ze ta tento dezert nesklame

      Odstrániť
  3. Csodálatos lett. Nagyon örülök, hogy ízlett:-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Koszi Gesztenye. Olyan fincsi hogy kimondani sem tudom... igazan... orulok nagyon ennek a receptenk ....nagy koszonet neked...

      Odstrániť
  4. toto vyzera fantasticky, len tiez si celkom neviem predstavit to gastanove pyre s marhulovym dzemom. Ale dam na teba a vyskusam :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lucka uz mam od dvoch Martiniek ( blogeriek) potvrdene, ze ozaj je super zalezitost. Tak odvahu a pod dotoho:))))

      Odstrániť
  5. Tak na toto sa budem chodit pozerat pravidelne.
    Tento blog je radost navstevovat, a toto je hotove majtrovske dielo. Ja to mozno vyskusam s nejakou inou plnkou ale verim ze toto je chutovo famozne. Milujem gastanove pyre a vsetko s nim spojene.
    Katka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka, velmi sa tesim tvojej milej spravicke, dakujem za navstevu

      Odstrániť
  6. Einfach super spitze was du da machst ich kann nur immer wieder sagen super liebe grüße heute in Deutsch Karin

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Liebe Karin, ich freue mich auf Ihre Besuche in meinem Blog. Vielen Dank für Ihre Anerkennung. Ich spreche kein Deutsch:(, Schreibe ich Ihnen nur durch den Compiler. Danke, danke, danke

      Odstrániť
  7. Adka, tak toto aj ja musim vyskusat!! Fantasticky to aj vyzera!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lucka dakujem pekne, budem sa tesit, ked vyskusas. Martinky uz vyskusali a pochvaluju si:)))

      Odstrániť
  8. Vypadá to báječně! Škoda, že nikdo z rodiny a přátel nemá v nejbližší době narozeniny :(:D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem pekne, Denisa. Ved ani u nas nikto nemal:)))

      Odstrániť
  9. aach,tak toto je dokonale,Adrika..uuurcite musim vyskusat..uz teraz sa tesim :)inak aj ja som robila naposledy kolacik podobneho obdlznikoveho tvaru :))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Matka videla som , ten tvoj je nadherny, velmi elegantny a myslim, ze ja idem vyskusat ten tvoj:)))

      Odstrániť
  10. Ach bože toto musím urobiť Adrika, gaštanové pyré to miluje môj muž ...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Gabika, tak potom je tento dezetik stvoreny pre neho:)))

      Odstrániť
  11. mnam, gastanove pyre milujem a tento dezert navyse aj super vyzera!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Adri, tak toto je uz aka pecka!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Fakt? Pecka? Tak ked to ty hovoris , tak tomu veriiiiiiiiiiiim. No vazne; dakujem,ze si nakukla a nechala aj komentarik. Dakujem pekne.

      Odstrániť
  13. Rada sa chodím inšpirovať na túto krásnu stránku. Ďakujem za recept, už sa teším, ako ho vyskúšam. Mňam.
    Pekný večer,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Adka velmi krasne dakujem za tento mily komentarik. Naozaj potesil. Verim, ze tento dezertik nesklame.

      Odstrániť
  14. Aďuška...nádhera, každá moja bunka spieva ódu na toto Tvoje umelecké dielko... skvelé suroviny a neuveriteľne prekrásna forma... hlboko sa skláňam pred Tvojim umením a kreativitou ... isto vyskúšam, sa nedá odolať :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evulienka moja zlata. Ani si nevies predstavit ako ma potesila tvoja navsteva. A tie tvoje ody na receptus... no pockaj, pockaj, ked vyskusas, tak potom ...som zvedava na tie tvoje ody potom...

      Odstrániť
  15. Odpovede
    1. Gabriel dakujem... som potesena, ze sa dezert paci... aj mne sa velmi pacil a potom aj chutil:)))... Dakujem za navstevu aj komentarik...

      Odstrániť
  16. a toto mi prečo robíš? vieš ako ja milujem gaštanové pyre, ale to nevadí ja si na túto lakocinku počkám...........hehe dúfam, že vieš čo tým myslím:)

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Dobrý večer, vyzerá to úžasne, už dlhšie sa chystám pripraviť niečo z gašt.pyré, no akosi som nenašla dobrý recept..a tento ma zaujal. iba sa chcem spýtať, či tam tie pocukrené piškóty nie sú veľmi sladké? už som z nich robila jeden nepečený koláč a zdal sa mi až veľmi presladený kvôli tým piškótam...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mily anonym, mne sa nezdal tento dezert sladky. Tu sladkost zmiernovala horka cokolada a ak chcete, tak z mlieka v ktorom namacate piskoty mozete ten cukor vynechat. Okrem mna uz vyskusalo tento dezert zopar ludi a ziadne negativne reakcie neboli. Prave naopak. Dakujem za vasu navstevu aj za komentarik. Budem rada, ak sa rozhodnete dezertik vyskusat a zanechate mi spravu, ci vam chutil. Pekny vcera vam zelam. Ada

      Odstrániť
  18. kikuska-jasidielko9. augusta 2012 o 14:11

    Adka:o) som rada, ze sem po mojej gastanovej a trojfarebnej torte mozes vlozit aj tuto mnou vyskusanu dobrotu, nagymama bola spokojna (dnes ma 89 rokov) a pochutila si:o) mala som velku dilemu co upiect, lebo tvoj repertoar vybornych receptov je siroky, ale ved casu je dost, pride aj na ine..:o) robila som do väcsej formy ako si mala ty, musela som pomenit pomery, je to vyborny recept http://www.mimibazar.sk/rodinne_foto.php?id=870280

    OdpovedaťOdstrániť
  19. OMG, milujem gastany, urcite ju vyskusam

    OdpovedaťOdstrániť
  20. OMG, milujem gastanove vsetko, urcite ju vyskusam

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Vyzerá skvele, myslím, že to musí byť veľmi chutné.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)