nedeľa 21. októbra 2012

Chocolate Malt Ice Cream Cake- Zmrlinova torta s bonbonmi Maltesers



Tak tuto tortu nikdy viac! Urcite ziadna opakovacka sa z nej konat nebude! Tak! Cudujete sa, ze som takto zacala svoj prispevok? OK. Takze zhruba pred tromi tyzdnami som ju videla na FB. Samozrejme na stranke, ktora iba kradne fotky z inych blogov, stranok... Potom som ju videla u dalsej a dokonca aj na jednom ceskom blogu. Podotykam, ze vzdy s tou istou fotografiou a rovnakym nespravnym prepisom povodneho receptu!!!!!! Ked som si precitala pripojeny recept k fotografii, tak som hned pochopila, ze tento recept sa absolutne nezhoduje s tortou na fotografii. A ludia lajkuju a lajkuju........sem-tam sa nasla osoba, ktora rovnako ako ja postrehla, ze ten recept napisany pri fotografii nie je spravny, ale vacsina sa rozplyvala nad nadhernou tortou  na fotografii. Samozrejme nedalo mi to a aj ja som napisala komentar k tej fotografii.  Velmi , velmi ma stve, ak si niekto iba tak stiahne fotografiu a neuvedie zdroj. Ja nemozem a nikdy nedam lajk takejto stranke!!!!!!!! Jednoducho  nemozem. Nemozem svojim lajkom podporovat takuto nekalu cinnost tej-ktorej stranky,  ci blogu. Takmer kazda blogerka uz ma skusenosti s takoutou nekalou cinnostou. Naozaj to pochopi iba ten, kto to zazije. No, ale spat k receptu. Nedalo mi to pokoja a aj ked uz je po zmrzlinovej sezone, tak som sa rozhodla tuto tortu vyskusat. Vyhladala som si povodny recept podla fotografie . Recept som prelozila a pustila sa do pripravy tejto torty. Moje fotografie rozhodne nie su take pekne ako su tie pri originalnom recepte, ale tak ja nie som ja ziadny profesionalny fotograf. Mozno zavisi aj od kvality zmrzliny aku pouzijete.  Bol problem tortu  odfotit, pretoze je to zmrzlinova torta a velmi rychlo sa mi topila. Korpus o nicom. Cokoladovy toping sa pod zmrzlinovou castou topil a roztekal..:(  Tortu musite uskladnovat v mraznicke.  Ked som tam dala slahacku, tak mi zamrzla aj slahacka ...... A poviem pravdu, ze jedla som uz aj lepsiu zmrzlinovu tortu. V tomto pripade na sto percent plati, ze zdanie obcas klame.  Musela som ju tu pridat skor pre ponaucenie ... moje aj vase... Ved v zivote to tak chodi... nie kazdy den je nedela...:)))

Ingrediencie:
na korpus:
180 g polohrubej muky
130 g praskoveho cukru
2 PL kakaa
1 KL soda bicarbony
1/2 KL soli
250 ml vody
83,5 ml rastlinneho oleja
1 KL octu
1 KL vanilkoveho extraktu

 coko poleva ( krem):
250 ml cokoladoveho  topingu

zmrzlinova cast:
1 a 1/2 litra vanilkovej zmrzliny
150 g Maltesers bonbony (posekat)

no ozdobu:
1 slahackova smotana
70 g Maltesers bonbonov
cokoladovy toping

tortova forma o priemere 22 -24cm


Postup:
V mise zmiesame preosiatu muku, cukor, kakao,soda BB, sol. Pridame vodu, olej,  vanilkovy extakt a dobre vymixujeme na najvyssich otackach cca 1 minutu. . Cesto vylejeme do tortovej formy vylozenej papierom na pecenie. Pecieme vo vyhriatej rure pri 180 stupnoch C 30-35 minut. Vyberieme z formy a nechame dobre vychladit na mriezke.




Vychladnuty korpus vratime spat do cistej formy, polejeme cokoladovym topingom a dame do mraznicky stuhnut aspon na 1 hodinu. Z mraznicky vyberieme zmrzlinu a nechame ju trochu postat pri izvbovej teplote, aby sme mohli do nej zamisat posekane bonbony.




Po hodine vyberieme tortu z mraznicky a nanesieme na cokoladovy toping zmrzlinovu cast torty. Uhladime a dame minimalne na 4 hodiny do mraznicky stuhnut. Najlepsie vsak na celu noc.

Pred podavanim ozdobime slahackou, polejeme cokoladovym topingom a dozdobime Maltesers bonbonmi. Uskladnujeme v mraznicke. Z mraznicky vyberieme aspon 10 minut pred podavanim, nech sa trochu povoli.







19 komentárov:

  1. uplne chapem celu tvoju reakciu!skoda, ze sa aj taketo veci nedaju na nete kontrolovat.. ale mozem za seba povedat, ze podla tvojich fotiek to vyzera famoooozne!!! mnam! a ked si odmyslime tu superrychlo sa topiacu esteticnost (ktora by mne osobne pri konzume vobec nevadila) tak to vyzera ako fantasticko-uzasna neskutocne chutna torta :)
    p.s.: vdaka ze si nas upozornila na recept skor,ako by sme sa sklamali sami :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Aďka, torta aj ked píšeš, že nič moc, vyzerá úžasne. No ale je aj pravda, ako píšeš, že nie všetko, čo oku lahodí, je aj chutné.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Adri, aj napriek vsetkym negativam, ktore pises, podla mna torta vyzera prudko jedlo, no a malteser gulicky, moje oblubene ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Adrianko, dortík opravdu vypadá báječně. Jsem ráda, že popisuješ po pravdě pracnost a chyby. Také nemám ráda, když někdo okopíruje fotku a recept není vyzkoušený. Zdravím a přeji pohodové podzimní dny.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. úplne súhlasím či napísala marysity...ale aj napriek tomu, torta sa ti krásne vydarila a fotky sú nádherné....ďakujem Adrianka, že si sa s nami podelila o túto tvoju skúsenosť

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Wspaniały blog.
    Dodaję do ulubionych, będę tu często zaglądać :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dziękuję bardzo za mily komentarz. Miłego Dnia. Pozdrawiam.

      Odstrániť
  7. Adi, to je mi moc líto, protože podle tvých fotek vypadá neodolatelně (a ještě s těmi kuličkami, které jsem v obchodě viděla jen jednou a od té doby po nich stále pátrám, protože jsou tááák dobrý :D). A přesně chápu tvoje rozhořčení na "půjčováním" fotek. Už se mi to taky stalo, bohužel ne jednou.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katuska iba vypada :( nikdy som sa na nic nehrala a nikdy som nic nepochvalila, co by nestalo zato...za normalnych okolnosti by som takyto recept vobec nepridala...bolo to iba preto,aby sa ludia poucili...no ako vidno nepoucili :)nadalej lajkuju a lajkuju....:)

      Odstrániť
  8. Ahoj Aďka, dnes som na tvojom blogu prvýkrát a len sa kochám tou krásou! Veľmi obdivujem ľudí ako si ty, vidno, že do svojich receptíkov dávaš kus lásky a šikovnosti. Je mi ľúto čo sa stalo, možno by si si mohla dávať do fotiek nejaký ochranný prvok - napríklad svoje meno, alebo motto blogu cez stred fotky, nastaviť priehľadnosť, aby to zase nepôsobilo rušivo. Prajem ti krásny deň a na tvoj blog sa určite ešte veľmi rada vrátim :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Miska, dakujem za krasny komentarik. S tym oznacovanim fotiek to je tak, ze ked niekto chce, tak aj tak ti tu fotku vezme :( Je sice pravda, ze uz je tam aspon to oznacenie, ale ja som skor zato, ze ludia by sa mohli naucit, ze nebudem prezentovat pracu druhych ako svoju vlastnu...ale tak to je asi iba moje zelanie...spolupracujem aj s jednym internetovym magazinom a jednym lokalnym magazinom a pre tych nie je problem pod recept uviest link na moj blog...takze aj z toho dovodu nechcem zatial oznacovat fotky...no uvidim v buducnosti....Bude mi potesenim, ak ma poctis opat svojou navstevou. Dakujem Ada

      Odstrániť
  9. Mila Dama ste si mohli to bla bla odpustit a ked sa Vam nepaci nechodte na tu stranku a spravte si sama jednu!!!!!Mne sa ta torta presne tak podarila ako je na obrazku

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mily anonym chcelo by to fotecku...a ja ziadne bla bla bla nedavam iba prezentujem svoju pracu a svoje nazory...

      Odstrániť
    2. a este doplnam link na svoju stranku na FB https://www.facebook.com/pages/adkas-tastyfood/121326701296574 , ale aj tak ste podstatu problemu nepochopili...peknu nedelu vam zelam

      Odstrániť
  10. Adi, kľud.....tí anonymní niekdy pobavia, inokedy nas..ú :-) Neviem, či sa dakto nudí, ale stáva sa to často v poslednej dobe aj mne! Vyzerá to, ako by to bola stále jedna a tá istá osoba: komentáre dáva pravideľne (zrejme cez pracovnú dobu) iba v pracovných dňoch, niekedy 3 - 4, inokedy aj 10...podľa nálady zrejme. Píše rovnakým štýlom, anonymne len sa mi vždy inak podpíše...a mená už podľa kalendára vyčerpala, ani som netušila, že ich toľko je. Takže ignorovať, alebo mazať :-))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tani,ja som kludna, nemam preco sa rozculovat :)... takze aj ty si uz bola poctena takouto navstevou? a mazat rozhodne nic nebudem...jedine vulgarne komenty... dotycna aj ked sa nepodpisala, tak samu seba strapnila...este aj za svoje meno sa hanbi:)

      Odstrániť
  11. Naco tu teda davas recept, ked torta bola taka zla? :)
    Okrem toho - v USA nemaju polohrubu muku, takze mala byt hladka. Okrem toho - netreba piect podla americkych receptov, ich dezerty sa nedaju jest, su priserne sladke.
    Mia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mila Mia, toto je moj blog a ja si tu budem davat co ja chcem.....okrem toho ja viem, ze v USA nie je hladka muka ( ani v Anglicku nie je :) ) napisala som do rozpisu taku, aku som ja pouzila.( vacsinou na piskotove cesto pouzivam polohrubu muku)....okrem toho ja sa rozhodnem co budem piect a co budem publikovat a co nie.....okrem toho ja viem, ze americke recepty su velmi sladke a mnozstvo cukru si predsa vie regulovat kazdy sam podla svojej chuti.....pri tejto torte nebol problem v mnozstve cukru.........okrem toho v uvode som velmi podrobne popisala, co ma viedlo k tomu, aby som tento recept na mojom blogu uverejnila napriek tomu, ze som s tortou nebola spokojna...pekny vecer prajem a dakujem za navstevu aj za tvoj komentar Ada

      Odstrániť
  12. Dobrý den Adriana, Vaše stránky jsou moje inspirace a kila mojí rodině. Mohla by jste mi prosím poradit recept na nějaký dobrý zmrzlinový dort. Děkuji Katka

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)