sobota 27. júla 2013

Eton mess - dezert s jahodami, snehovymi pusinkami a slahackou




Eton mess (ítn mes)  je dezert anglickeho povodu , pozostavajuci zo zmesi jahod, snehovych pusniek a slahacky, ktory sa podava na strednej skole v Etone pocas vyrocneho  kriketoveho zapasu sudentov . K vzniku tohto dezertu sa sa viaze viacero prihod a jedna z nich je, ze  po zapase sa mal  podavat dezert - snehova torta Pavlova a pri tronsporte medzi kuchynou a jedalnou sa tato krehka torta polamala. V snahe zachranit dezert,  tak tortu  navrstvili do misky. Vzhlad  vrstveneho dezertu  nevyzera najlepsie, tak preto ho asi nazvali mess (neporiadok). Uz davnejsie ma oslovil tento dezert , ale ten konecny impulz mi dala  Adka na svojom blogu . Dezert si mozete pripravit s roznym ovocim, ale tradicne sa pripravuje s jahodami. Rovnako si mozete slahacku zamenit za kopcek zmrzliny. Jednoduchy letny dezert, ktory pripravite do 15 minut.  Snehove pusinky som tentokrat nerobila doma, ale pouzila som kupene v obchode. Ja som zasadne proti akymkolvek polotovarom ( nekupujem ich), ale u tychto pusiniek som urobila vynimku. Hadam som az tak velmi nezhresila....

Ingrediencie:
na 6 poharov
16 ks mensich  snehovych pusiniek
500 ml slahackovej  smotany
400 g cerstvych jahod

na pusinky:
na 1 bielok 60 g krystaloveho cukru
stipka soli
1 PL citronovej stavy na 1 bielok
1 KL  Solamylu ( u mna cornflour) ( to je nozstvo na 4 bielka, ak robime z menej bielok, tak mnozstvo upravime)

Postup na pripravu pusiniek:
Bielka vyslahame so stipkou soli. Pridame postupne po lyziciach  cukor a priadne slahame, kym su bielka pekne biele, huste a metlicky v nich zanechavaju stopy. Potom pridame citronovu stavu a opat dobre preslahame. Nakoniec pridame Solamyl a opat dobre preslahame. Prelozime bielka do cukrarenskeho vrecka a nastriekame na plech vylozeny papierom pusinky. Susime v rure pri 90 stupnoch C dve hodiny. Ak su pusinky dobre ususene, daju sa pekne oddelit od papiera.

Postup na pripravu dezertu:
Z jahod si odoberieme asi 100 g  a rozmixujeme ponornym mixerom. Mozme precedit cez sitko. Odlozime bokom. Vyslahame slahackovu smotanu. Cukor nedavame, pusinky su dost sladke.Na dno pohara dame mierne podrvene pusinky, prikryjeme slahackou a nato dame pokrajane jahody. Postup opakujeme, kym nemame pohar plny. Ozdobime cerstvou jahodou a jahodovou stavou ( z rozmixovanych jahod) a mozeme hned podavat.



10 komentárov:

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)