nedeľa 24. novembra 2013

Kokosove cupcakes





Celkom mile kvietky, co poviete?......Kokosove cesto s hrozienkami uprostred. Krem som urobila iba jednoduchy z mascarpone a namocene v struhanom kokose. Kvietky su vyvorene z mandlovych lupienkov a usprostred je coko chips. Cupcakes boli upecene raz-dva, krem este rychlejsie a najviac casu pravdupovediac  zabrali lupienky. Mala som akesi nie nakrajsie lupienky a bolo treba dost preberat. Inak rychlovka. Cupcakes po uplnom vychladnuti idu pekne oddelit od papierovych kosickov. Ja nie som velkym zastancom muffin a cupcakes, ale tieto mi ucarovali...........
Ingrediencie:
pre 12 cupcakes
250 g polohrubej muky
125 g masla
125 g cukru ( ja som dala jemny krystalovy)
180 ml mlieka
2 vajcia
150 g posekanych hrozienok
50 g struhaneho kokosu
2 KL prasku do peciva

Krem:
250 g mascarpone
2-3 PL slahackovej smotany
1-2 PL praskoveho cukru
1/2 KL  vanilkoveho extraktu

okrem toho:
struhany kokos na obalovanie
12 ks coko chipsov ( na stred kvietku)
mandlove lupienky
12 papierovych kosickov

Postup:
Mlieko za staleho miesania  zahrievame s cukrom a maslom, kym sa vsetko neroztopi. Odlozime bokom ochladnut. Do druhej misy preosejeme muku, pridame prasok do peciva, posekane hrozienka, struhany kokos. Vajcia jemne metlickou preslahame a pridame vychladnute mlieko s roztopenym maslom a cukrom.
Celu tekutu zmes pridame do muky a rucne premiesame. Nemiesame dlho, iba parkrat zamiesame, kym sa suroviny spoja. Do plechu na muffiny vylozeneho s papierovymi kosickami rozdelime cesto. Davame cca 2 PL do jedneho kosicka. Pecieme vo vopred vyhriatej rure pri teplote 200 stupnov C 15 - 20 minut dozlatista.
Krem: mascarpone zmiesame sa praskovym cukrom. Pridame slahackovu smotanu ( iba na mierne zriedenie kremu) a vanilkovy extrakt. Kremom namazeme muffiny, obalime v struhanom kokose a dozdobime mandlovymi lupienkami a uprostred vlozime coko  chips. Krem moze byt aj klasicky z kokosoveho pudingu a masla.
Apropo: vedeli ste, ze dobre prirpravene a upecene muffiny maju po upeceni popukany vrchol?  Tak potom tieto su priam ucebnicove ........
                            dobru chut!


4 komentáre:

  1. wow! nadherny napad s tymi lupienkami :) a fotky prekrasne! :))) mnam, uz musim aj ja nejake muffiny znovu upiect :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Adka, Vaše cupcakes vyzerajú nádherne! Kokosové sú moje obľúbené, a tie krásne kvetinky z nich robia hotové umelecké dielo :) Už sa teším, ako Váš recept vyskúšam vo svojej kuchyni!

    xx Ivana

    Macarons and Pearls

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivanka dakujem za navstevu a mily komentarik...tesim sa, ze sa vam cupcakes pacia :)

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)