nedeľa 12. januára 2014

Zlepovane pernicky



Tieto pernicky som prvykrat ochutnala asi pred dvomi rokmi. Kolegynka mi  priniesla kostovku. Velmi mi chutili a samozrejme som si aj hned vypytala recept. Trvalo mi to dva roky, kym som ich vyskusala. Recept mam pod nazvom Parducky pernik, ale ja som nemala odvahu uviest recept pod  tymto  nazvom. Predpokladam, ze  receptura na pravy Pardubicky pernik je zarucene chranenym tajomstvom vyrobcu, aj ked poviem vam uprimne, ze tento recept je naozaj skvely a pernicky velmi chutovo pripominaju  spomenuty pernik. Mozete si ich upiect kedykolvek pocas roka. Priprava tychto pernickov je sice casovo trochu narocnejsia, ale verte mi, stoji to zato. Je ich naozaj velke mnozstvo, dlho vydrzia a co je najdolezitejsie vyborne chutia.....povedala by som, ze az veeeeelmi ........
Ingrediencie:
1 kg krystaloveho cukru
500 ml vody
1 KL soda bicarbony
2 kg hladkej muky
1 prasok do peciva na perniky
20 g salajky ( jelenia sol) dostat kupit v Agromilk, drogeria DM
2 PL slivkoveho lekvaru ( moze aj iny dzem, ale ja doporucujem slivkovy lekvar)
380 g medu
4 vajicka
1 KL  mletej skorice

Plnka:
300-350 g upecenych pernikov ( pomliet, postruhat)
200 ml horucej vody (mozno pouzit aj cierny caj)
100 g mletych orechov
slivkovy lekvar podla potreby ( pouzila som zbytok kelimka) opat mozno pouzit aj iny dzem,doporucujem                                                   slivkovy lekvar)
podla chuti mozno pridat trosku rumu
na polevu: 
cca 300 g cokolady ( mozno kombinovat bielu  s tmavou cokoladou)
cca 100 g cery

Postup:
Vo velkom hrnci ( aspon 6 l) uvarime cukor s vodou. Ked zacne vriet, pridame malu lyzicku soda bicarbony a povarime 5 minut. Odstavime na 6 hodin.  Zmiesame 2 polievkove lyzice slivkoveho lekvaru, med a potom pridame tuto zmes do vychladeneho sirupu. Pridame 2 kg preosiatej hladkej muky zmiesanej s praskom do pernika, mletou skoricou a salajkou. Po jednom vmiesame vajicka do cesta.  Dobre vypracujeme cesto a nechame stat 12 hodin. Cesto je dost riedke. Vziadnom pripade nepridavame muku, perniky by boli tvrde. Po dvanastich hodinach odpocivania je cesto spravnej konzistencie a vyborne sa s nim pracuje. Z hrnca si po castiach odoberame z cesta, vyvalkame na jemne pomucenej doske na hrubku 3-4mm a  formickou vykrajujeme kolieska ( moje mali 5 a 7 cm robila som na skusku  dve velkosti. Samozrejme zliepame vzdy dve rovnakej velkosti)). Ukladame na vymasteny plech, dalej od seba. Pecieme vo vyhriatej rure 180 stupnov C asi 7 minut. Davame pozor pri peceni, skoro zhoria.

                          

Nechame vychladnut a pripravime si plnku.

Asi 300-350 upecenyh pernikov postruhame ( pomelieme) a zalejeme s 200 ml horucej vody.
Zamiesame pridame lekvar ( dzem) a mlete orechy. Mozeme dochutit troskou rumu ( samozrejme ak budu konzumovat deti, tak rum vynechame).
Koliesko natrieme plnkou, prilozime druhym kolieskom a zlepene namocime do cokolady. Uskladnujeme v doze. Z celej davky by malo vyjst 100 ks zlepenyh pernickov. Nepocitala som ich, ale je ich skutocne velmi vela. Mnozstvo zavisi aj od velkosti pernickov. Pernicky nasiaknu od plnky vlhkost a su  naozaj makke. Doporucujem vyskusat.


2 komentáre:

  1. Tieto pernicky poznám, piekla som ich veľmi dávno , ale moje neboli tak krásne ozdobene

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tiež mám recept na tieto perníčky už dávnejšie, ale ešte som sa ich neodvážila piecť. Asi to teda v najbližšej dobe urobím.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)