sobota 10. mája 2014

Malinový cheesecake - Raspberry cheesecake






Toto je ten najlepsi cheesecake aky som kedy jedla. Vyborna chut tvarohoveho kolaca v spojeni s malinovou  slahackou je kombinacia, na ktoru len tak skoro nezabudnete. Zakusok posobi na tanieri velmi elegantne a na pripravu nie je narocny. Zaradujem ho do kategorie financne narocnejsich, ale rozhodne stoji za vyskusanie. Raz za cas si ho urcite a velmi rada  zopakujem. Doprajte si aj vy potesenie v podobe tohto vyborneho malinovo-tvarohoveho kolaca.

Ingrediencie:
rozpis je na plech 30x40 cm
zakladna vrstva
300 g maslovych susienok
80 g masla ( rozpusteneho)

tvarohova vrstva
500 g tvarohu ( ja som mala hrudkovity, ale moze byt aj makky, prip. Quark)
500 g mascarpone
3 PL solamylu
nastruhana kora z jedneho citrona
1 pohar  krystaloveho cukru (250 ml) ( mozete dat aj viac, ak chcete sladsi kolac)
7 vajec

malinova vrstva
2x350 g mrazenych malin ( mozu byt j cerstve)
1 KL vanilkoveho extraktu ( prip. vanilkovy cukor)
500 ml slahackovej smotany
15 g praskovej zelatiny
5 PL praskoveho  cukru ( cukor regulujte podla vlastnej chuti)

na ozdobu:
50 g bielej cokolady
3 PL sladkej smotany
listky maty a cerstve maliny

Postup:
Susienky pomelieme (postruhame) a zalejeme ropustenym maslom. Premiesame a zmes dobre utlacime na dno plechu na pecenie. Odlozime do chladnicky, kym si pripravime tvarohovu zmes.
Tvaroh, mascarpone, cukor,solamyl,  citronovu koru dobre vymixujeme dohladka. Postupne pridame po jednom vajcia. Zakazdym dobre preslahame. Zmes vylejeme na susienkovy zaklad, zarovname a pecieme v rure pre teplote 175 stupnov C 15 minut a potom stiahneme teplotu na 120 stupnv C a pecieme este 30 minut. Poslednych 10 minut mozeme prikryt papierom a pecenie, aby sa velmi nepripiekol vrch. Nechame dobre vychladit.

Malinova vrstva:
Zelatinu namocime v 3-4 PL vody. 350 g malin nechame rozmrazit. Rozmixujeme ich  a potom ich prepasirujeme cez sitko, aby sme odstranili jadierka. Vyslahame slahackovu smotanu s praskovym cukrom dotuha. Zelatinu mierne zahrejeme a z prepasirovanych malin pridame 2 PL do rozpustenej zelatiny. Maliny nesmu byt studene ( maju byt izbovej teploty)  inak by sa mohla zhrckaviet zelatina. Ak by predsalen zacala zmes rychlo tuhnut, staci mierne zahriat a dobre premiesat. Takze rozmiesanu zelatinu s trochou malinovej zmesi primiesame do zbytku prepasirovanych malin. Pridame vanilkovy extrakt , pri. vanilkovy cukor. Jemne primiesame vyslahanu sahackovu smotanu. Nakoniec pridame 350 g nerozmrazenych malin, zamiesame a  natrieme na vychladeny kolac. Zarovname a odlozime do chladnicky stuhnut minimalne na 3 hodiny. Slahackovo-malinova vrstva  nie je prilis tuha, zelatina ju iba trochu spevnuje.  Po stuhnuti pokrajame na kocky a polejeme bielou rozpustenou cokoladou, ktoru rozpustime nad  parou a vymiesame so sladkou smotanou. Ozdobime cerstvou malinou a listkom maty.













42 komentárov:

  1. Krásny recept, určite v krátkej dobe upečiem. Vďaka za uverejnenie receptu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zdenka dakujem za navstevu aj komentarik....verim, ze nesklame :)

      Odstrániť
    2. Vyzera to super#:-)

      Odstrániť
  2. Ohhhhhh Adrianka co vidim supr recept ,Sem uplne hin ty mas takove dory dorty a jidlo supr Zdravim tebe Karin

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Karinka za tvoj mily komentarik :) Pozdravujem ta a pekny den ti prajem :)

      Odstrániť
  3. Adi, neviem čo obdivovať skôr, či super recept či krásne fotky! ...jedným slovom, nádhera... Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janulka dakujem ti krasne :)....tento cheesecake je naozaj skvely pokazdej stranke :)

      Odstrániť
  4. ja tu slintám a to som teraz spraskala Panna cotta - pohár :-) čo dodať, krásne fotky z delikátneho dezertu....

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Nádhera, fotky ako z časopisu... a nepochybujem, že zákusok chutí skvelo.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kristinka dakujem za navstevu aj za mily komentarik....po dlhom case sa konecne zadarilo :)

      Odstrániť
  6. Aďka, mňam, to vyzerá ako také ružovo-malinovo-šľahačkové nebo :). Recept si tlačím a pri najbližšej rodinnej oslave určite vyskúšam. Díky za recept.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ivanka dakujem krasne a som presvedcena, ze kolacik nesklame :)

      Odstrániť
  7. Vyzerá úžasne, keď nám dozrú na záhrade maliny, tak ho určite urobím, mňam :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. dakujem, budem rada, ked vyskusas.....ocakavam tvoj nazor nan :)

      Odstrániť
  8. Adrika, tak toto je niečo pre mňa, vyzerá booožský a že tak chutí, nepochybujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. jeeeeeeeej, tak uz mozes ku mne na blog?.....veru nepochobuj, je bozskyyyy :)

      Odstrániť
  9. Tak toto je asi najfotogenickejsi kolac aky som kedy videla,uzasne!urcite aj chuti super

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zunicka , dakujem za mily komentarik :).....chutil, veru chutil :)

      Odstrániť
  10. Páni, tak ten vypadá fantasticky. Jak jen můžu všechny ty skvělé recepty od tebe stihnout vyzkoušet?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mila Meg sme natom rovnako...ved ani ja nestiham :)...pekny vecer prajem :)

      Odstrániť
  11. To je nádhený moučník a podle receptu i výborný. ☺

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Vyskusala som, nie s malinami, ale s lesnym ovocim. vyborny :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Terezka za spravicku :)...ano zakusok sa da urobit s akymkolvek drobnym ovocim....no a lesna zmes pre mna skvely vyber :)

      Odstrániť
  13. Adrianka, ďakujem ti za ďalší skvelý recept. Vyskúšala som a tvoj cheesecake mal velikánsky úspech. Určite si ho v blízkej dobe zopakujem. Teším sa na ďalšie nové recepty z tvojej kuchyne:))

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Ahoj Adrianka, ja som uz velmi dlho ziadnu specialitku nerobila, ale tymto si ma dostala, toto musim vyskusat. Gupka :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeej Lucka ako si ma potesila ....verim,ze zakusok nesklame :)

      Odstrániť
  15. Zdravim Adka, akurat som dorobila malinovy cheesecake a bude tuhnut celu noc. Robila som len z polovicnej davky a dala som do malej tortovej formy. bala som sa ako by sa krajal z obycajneho plechu. Do tvarohovej vrstvy som dala quark, a pekne po vychladnuti to bolo zatuhnute. tak uvidme ako bude zajtra chutit :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Vynikajúco nielen vyzerá ale aj chutí, maliny sa rozplývajú na jazyku!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  17. Adrika, vrelá vďaka. Je neskutočnýýýý. Dúfam, že sa nenahneváš, posúvam ho ďalej. Ďakujem za další skvelý koláčik. :-). Pekný večer.
    http://yummysweets-rikinka.blogspot.co.uk/2015/07/malinovy-cheesecake.html

    OdpovedaťOdstrániť
  18. uz sa chladi, aj ked sme nezohnali zelatinu, dala som 2x dortove zele, uvidime, co to spravi.. ale vyzera to vyyyyborne uz teraz :)

    OdpovedaťOdstrániť
  19. jesis maaaria, teraz som objavila tento recept a jedine co robim je ze pozeram do kalendara.... kedy budu uz konecne tie maliny?! slubujem ze urobim. a nie raz!

    OdpovedaťOdstrániť
  20. Moja neter Radka ho piekla už 2x. Musím uznať, že lepší zákusok som nejedla. Je to božská, osviežujúca chuť. Úplne mizne z plechu. Určite ho najbližšie /asi na Moniky/ urobím aj ja. Vďaka za skutočne výborný recept.

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Dobry den, kolko zelatiny a akej? Chyba v zozname. Dakujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobry den, az teraz sa mi ukazal vas komentar. Presla som si recept a je tam uvedene v rozpise pri malinovej vrstve 15 g praskovej zelatiny.

      Odstrániť
  22. Rano skusam pre kolegov Anglicanov! Ukazala som im fotku a slintali uz nad nou. Dufam, ze nesklamem, lebo vyzera uzasne.

    OdpovedaťOdstrániť
  23. Cheescake je vynikajúci, nazaj sa oplatí vyskúšať, určite som ho nerobila posledný krát. Ďakujem za recept.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)