utorok 28. októbra 2014

Makovo-orechový zákusok (bez múky)






Tento zakusok som ochutnala  nedavno, ked sme boli doma na Slovensku . Taketo prekvapenie nam pripravil  dcerkin priatel, ktory  upiekol pre nas tuto dobrotu. Zakusok mi velmi chutil. Okrem vynikajucej chuti som bola milo prekvapena z nadhernej cokoladovej polevy, ktora mi  vyzrazila dych. Nemohla som uverit, ze chlap dokazal urobit taku nadhernu cokoladovu polevu.   Ja som si robila cokoladovu polevu podla seba a uz teraz lutujem. Pravdupovediac mala som roztopenu cokoladu na bonbony, takze som ju pouzila aj na tento zakusok. Zakusok je bez stipky muky. Iba mlete orechy a mak, maslo, cukro a vajcia. Upiekla som ho a niesla do prace ochutnavku. Chutil aj mojim anglickym kolegyniam. A aj recept si vypytali. Vrele  doporucujem vyskusat.
Ingrediencie:
rozpis na plech 30x40 cm

150g mleteho maku
150 g mletych orechov
2KL prasku do peciva
9 vajec
stipka soli
190 g masla
200 g praskoveho cukru
70 ml ovocneho sirupu  ( u mna malinovy)
trochu rumu ( mozno nahradit rumovou aromou alebo vynechat )
dzem pod cokoladovu polevu ( u mna 4 PL kopcovite  malinoveho dzemu)


cokoladova poleva:
100 g varovej cokolady
100 g cery ( stuzeny tuk)

Postup:
Mlety mak , mlete orechy a prasok do peciva zmiesame v miske. Maslo a praskovy cukor vymiesame do penista. Po jednom pridavame zltka a zakazdym dobre premiesame. Pridame ovocny sirup a rum, preslahame. Pridame makovo-orechovu zmes a rucne ju vmiesame. Z bielkov a stipky soli vyslahame tuhy sneh. Opatrne ho vmiesame do makovo-orechovej masy. Piskotu vylejeme na vymasteny a mukou vysypany plech. Pecieme vo vopred vyhriatej rure pri 180 stupnoch C zhruba 20 minut. Kontrola spajlou. Na vychladnuty kolac natrieme dzem a polejeme  cokoladovou polevou.

Cokoladova poleva: nad parou za staleho miesania rozpustime cokoladu a ceru. Rovnake mnozstvo cokolady a cery.  Polevu nechajte stuhnut pri izbovej teplote, nebude tak praskat pri krajani.

Tip: ak niekomu vadi aj ta troska muky na plechu, piskota sa da upiect aj na plechu vylozenom papierom na pecenie.












9 komentárov:

  1. Adriana jesses mam chut to je fakt delikatesa zdravim Karin

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jaj to je veľmi chutny zákusok a aký ho máš krásny....

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Kombinácia maku a orechov? No komu by to napadlo? Ja sa niekedy veľmi čudujem, ako ľudia prichádzajú na tieto nové recepty. Minule som ti ten tekvicový ani neokomentovala, lebo z tej tekvice by mi asi veľmi nechutil. Mne veľmi nešmakuje ani tá hokkaidová polievka. Niet nad tekvicový prívarok našich starých materí :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vdaka Danielka za navstevu aj komentarik :).....toto vyborna kombinacia a velmi jednoduchy zakusok...doporucujem vyskusat :)

      Odstrániť
  4. Koláčik som vyskúšala, v poleve by mi viac chutila maslo než cera, ale aj tak bol chutný :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Terezka vdak za info....podla mna zalezi aj od cokolady aka sa pouzije...ja ked robim s maslolm, tak ju mam taku vzdy ako krem....v tomto kolaciku mi vobec ta cera nevadila...asi to bude tou cokoladou :)

      Odstrániť
  5. Dnes som tento kolacik upiekla. V chlafnicke som mala len 6 vajec tak som ich dala len 6. Pouzila som marhulovy lekvar. A kolacik sa vydaril fantasticky.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)