streda 5. novembra 2014

Batátový cheesecake



Tento recept by som chcela specialne venovat svojej mladsej dcerke a jej priatelovi. Nedavno sme boli doma par dni na dovolenke. Po niekolkych rokoch travenych mimo domova sme si vysli na prechadzku do mesta. Len tak. Obdivovat, kochat sa pohladom na prekrasne historicke centrum nasho mesta, nasavat jeho atmosferu. Sledovali sme vsetky zmeny, ktore sa za tych par rokov v centre mesta udiali. Prechadzku v meste sme si naplno  uzivali a k tomu vydatne prospelo aj prekrasne jesenne pocasie. Sadli sme si vonku  v kaviarnicke Cafe San Domenico a objednali okrem ineho aj cheesecke zo sladkych zemiakov. Samozrejme, ze nam recept neprezradili, ale  ja som slubila detom, ze ked sa vratim spat, tak sa pokusim upiect aj ja takyto fajnovy kolacik zo sladkych zemiakov. Myslim, ze sa mi to podarilo celkom  dobre. Kombinacia skorice a mandlovej aromy dodava tomuto cheesecaku vybornu chut. 
Ingrediencie:
rozpis je do formy s priemerom 25 cm

na cesto :
180 g polohrubej muky
1 KL  prasku do peciva
1/2 KL soda bicarbony
80 g studeneho masla
2 PL studenej vody
3 PL praskoveho cukru
1 zltko
stipka soli

Zemiakova masa:

350-400 g uvarenych sladkych zemiakov ( varime v supke)
150 g mascarpone ( prip. Philadelphia, iny kremovy syr)
2 vajicka
3-4 PL praskoveho cukru ( podla chuti)
1 KL mandlovej aromy
2 KL mletej skorice
1/2 KL mleteho muskatoveho orechu

Postup:
Najprv si dame uvarit zemiaky v supke. Nechame dobre vychladit.
Z prisad uvedenych na cesto rychlo spracujeme cesto. Nemiesime dlho, aby sme cesto nemali po upeceni tvrde. Rovalkame na priemer kolacovej formy a rovnomerne rukami utlacime cesto do formy.Pred pouzitim formu velmi jemne potrieme olejom.  Dame do chladnicky na 30 minut zachladit. Potom cesto prikryjeme papierom na pecenie a zatazime keramickymi gulickami , prip. fazulou a predpecieme pri teplote 180 stupnoch C 12-15 minut. Predpecene cesto vyberieme z rury, odstranime papier a gulicky.
Natrieme nan zemiakovo-mascarpone  masu a vratime spat do rury dopiect.Teplotu stisime na 170 stupnov a dopecieme cheesecake este asi 15-20 minut. Odsledujte si to v svojej rure. cas je iba orientacny.

Zemiakovo-mascarpone  masa:
Vychladene zemiaky ocitime od supky a tycovym mixerom rozmixujeme. Pridame vajicka rozslahame. Potom pridame mascarpone, cukor,  mletu skoricu, muskatovy oriesok a mandlovu aromu. Dokladne premiesame, vylejeme na predpecene cesto a vlozime do rury dopiect. Vrch mozeme dozdobit troskou  slahacky.


ilustracne foto - zdroj : internet   (tieto zemiaky som pouzila )

10 komentárov:

  1. Dobry den Adka, kde sa daju kupit sladke zemiaky?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Terezka skuste sa oytat vo velkych obchodnych retazcoch . V Anglicku dostat bezne kupit, dokonca dva druhy. Jedny maju bielu duzinu a tie druhe su s takou jemne oranzovou duzinou :) Dajte mi prosim vediet ako ste pochodili . Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Letos se na sladké brambory chystám, dělala jsem je zatím jen jednou a moc mě chuťově do slaného pokrmu nenalákaly :/ ale třeba na sladko to bude lepší

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som robila s batatmi jednu omeletu http://adkas-tastyfood.blogspot.co.uk/2011/05/spenatovo-batatova-omeleta-f-n-t-s-t-i.html a mozem povedat, ze bola vyborna. V tomto cheesecaku mi bataty pripominali chut maslovej tekvice.

      Odstrániť
  4. Dobrý deň vždy k Vám nakuknem ale toto je bomba - pokúsim sa ho urobiť, sladké zemiaky som ešte neochutnala ale tento recept vyzerá božsky ste veľmi ŠIKOVNÁ Pekný deň Vám prajem Miriam

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mila Mirka dakujem vam za vas mily komentarik. Tesi ma, ze ku mne chodite pravidelne. Vdaka za vasu priazen aj dusu pohladzujuce slovicka. Tesim sa na vas nabuduce

      Odstrániť
  5. Dobrý deň, Váš blog navštívim vždy, keď sa na ňom objaví nový článok a mám prelúskané aj všetky tie staršie (niektoré aj vyskúšané), tento recept vyskúšam určite tiež. P.s.Vaše fotky vyzerajú nádherne :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mila Lucka, velmi ma potesil vas komentarik. Taketo mile slova ma posuvaju vpred a dodavaju energiu pokracovat v praci dalej a prinasat vzdy nove a nove inspiracie. Dakujem velmi pekne.

      Odstrániť
  6. Aďka, ako vždy super! :)
    Ivan

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)