nedeľa 4. januára 2015

Linecké cesto II.



Je vela roznych receptov na linecke cesto. Jednoznacne pre mna je toto absolutne najlepsie. Nie je to ziadna novinka,, ale je dobre mat ho stale poruke.  Vyborne sa s nim pracuje a po upeceni cesto je chutne, krehke.  Z lineckeho vykrajujeme rozne tvary, zlepujeme dzemom, roznymi plnkami. Mozeme macat do cokolady, zdobit  farebnym posypom alebo orechami, fondanom alebo iba posypeme praskovym cukrom.  Fantazii sa medze nekladu. 

Na toto skvele cesto potrebujeme:
300 g hladkej muky
200 g masla
100 g praskoveho cukru
1-2 zltka (podla velkosti vajec)
citronova kora z 1 mensieho citrona

Vsetky suroviny rycho spracujeme a hotovy bochnik cesta zabalime do folie a odlozime do chladnicky minimalne na 1 hodinu zachladit. Moje sa chladilo v chladnicke 2 dni:). Cesto rozvalkame na hrubku cca na 2-3 mm a vykrajujeme formickami rozne tvary. Pecieme vo vyhriatej rure pri teplote 180 stupnov cca   8 minut na plechu vylozenom papierom na pecenie.  Cesto ma ostat svetle iba s jemne ruzovymi krajmi. Nechame vychladnut a zlepujeme po dva kusy spolu. Finalne zdobenie podla vlastneho uvazenia.

1 komentár:

  1. Presne tento recept 3-2-1 (300 múka, 200 maslo, 100 cukor) som mala nachystaný pred Vianocami, ale pokazila sa mi trúba, tak som nepiekla. Zachráňovala som to kúpením hotových medových a doboškových plátov a tortových oplátok.

    OdpovedaťOdstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)