nedeľa 8. marca 2015

Čokoládovo-mandľová torta (bez múky)




Vyborna, vyborna, vyborna. Som toutou tortou nadsena. Jednoducha na pripravu,na vzhlad, ale bohata na chut. Mandle v spojeni s cokoladou je bozska kombinacia. Torta mi pripomina brownie.Je vlacna, nadherne cokoladova. Pri jedeni mate pocit akokeby ste jedli tortu s tym najlepsim cokoladovym kremom. Torta sa pri peceni nesmie vysusit a ma vo vnutri ostat vlacna. Navyse je bez muky, bez kremu  a pouzitim hnedeho cukru ju  zaradujem do kategorie tych "menej kalorickych". Aspon trochu zmiernujem svoje vycitky svedomia pri jej konzumacii:)

Ingrediencie:
rozpis do tortovej formy 20 cm

200 g kvalitnej horkej cokolady s obsahom kakaa min.75 %
150 g masla
200 g mletych mandli ( bez supky)
100 g hnedeho cukru
5 vajec

Postup:
Cokoladu s maslom  za  obcasneho premiesanie rozpustime nad parou. Odstavime z ohna, ale misku ponechame nad parou. Dno tortovej formy vylozime papierom na pecenie. Vajcia naslahame s cukrom. Slahame na najvyssich otackach, kym sa cukor  nerozpusti a vajcia zosvetleju a su naslahane do peny. Pridame jemne zomlete mandle. Premiesame. Za staleho slahania pridavame po castiach cokoladu a slahame,kym sa hmoty spoja. Vylejeme  do pripravenej tortovej formy a pecieme 5 minut pri 180 stupnoch C a potom znizime teplotu na 170 stupnov a pecieme este 20-25 minut. Tortu zbytocne nevysusujeme, ma ostat v prostriedku vlacna ako brownie. Nechame vo forme do uplneho vychladenia. Pred podavanim posypeme praskovym cukrom. Ja som posypala sitkom cez hackovanu decku, Dobru chut!



5 komentárov:

  1. Adriana to znam a ja vemu tam rum .Potom dekorace slehacka a vejcne Likör Pa Karin

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Karinka nabuduce aj ja dam rum :)...urcite to zvyrazni chut :)...dakujem za navstevuajkomentarik :) pa

      Odstrániť
  2. adulka moja, nadherne vytvory pridavas...fakt skvele! len, od augusta sa stravujeme bez muky a cukru, tak treba recepty mierne obmienat a nie vzdy su suroviny na to doma, posielala by som svoje vytvory podla teba castejsie, ale neskutocne rada ta sledujem! (jasidielko)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeeeej, tak velmi rada ta tu vidim. Dakujem, ze si ku mne zavitala.Ja s tou zdravou stravou som poslabsie, mala by somsa polepsit :)...toto podla mna mozes aj bez cukru napr.kombinovat 100g mliecnej cokolady a 100 g horkej .....nemam to vsak odskusane :).....dakujem a zavitaj zas )

      Odstrániť
    2. som tu stale...sledujem poctivo z ustrania, mam ta aj na rychlej volbe v pocitaci :o)

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)