utorok 26. januára 2016

Brownies s čokoládovým krémom







Ani si neviem predstavit, ze moze byt zakusok este cokoladovejsi. Tato dobrotka potesi najma "tazkych cokolholikov". Nepamatam, zeby som piekla niekedy zakusok s takym velkym mnozstvom cokolady. Ano, velkym mnozstvom. Vyse pol kilogramu  cokolady je v tomto zakusku!!! Ano, ano dobre citate, vyse pol kila :). Do cesta som dala trstinovy cukor ( chcela som  aspon trochu ulavit mojmu svedomiu, tak som pouzila hnedy, trstinovy, cukor) no napriek tomu zakusok vobec  nie je presladeny. Spodna cast je brownies a na tom je cokoladovy mascarpone krem. Je to poriadne kaloricka bomba a rozhodne zakusok nie je urceny pre dietujuce osoby :). Tie musia otocit stranku a ist o dom dalej. Samozrejme, ze  najprv bola kostovka v praci  a kolegyniam velmi chutil. Zakusok je silno cokoladovy a je chutny, ale ja za seba musim povedat, ze jedla som uz aj lepsie veci. Tak pozrime sa co potrebujeme na tento cokoladovy zazrak :) 
Ingrediencie:
rozpis na plech 30x40 cm

350 g kvalitnej horkej cokolady ( min.70 % tnej)
350 g masla
200 g polohrubej muky
6 vajec
2 hrnceky hnedeho cukru ( 250 ml hrncek)
1 mala kavova lyzicka soli ( moka lyzicka)
150 g nadrobno posekanych orechov

Plnka:
500 g mascarpone
200 g kvalitnej horkej cokolady
125 g masla

Postup:
Nad parou za obcasneho premiesania rozpustime cokoladu s maslom. Ostavime bokom a nechame ochladit. Vajcia naslahame s cukrom do peny. Opatrne viesame roztopenu, ochladenu, ale este stale tekutu cokoladu. Preslahame. Pridame preosiatu muku zmiesanou so solou. Zlahka premiesame a nakoniec vmiesame nadrobno posekane orechy. 
Cesto vylejeme na plech vylozeny papierom na pecenie a pecieme vo vyhriatej rure  pri teplote 180 stupnov C asi 25 minut. 
Zbytocne nevysujeme cesto. Brownies ma byt na vrchu s jemnou korkou, ale vnutro je vlacne a mozno mnohym, ktori este brownies nejedli sa bude zdat cesto  nedopecene. Prostriedok ma ostat taky  vlhky, chladenim este cesto dojde.  Nechame dobre , ale naozaj velmi dobre vychladit.

Nad parou rozpustime cokoladu s maslom. Nechame ochladit. Vychladenu cokoladu v malych davkach zaslahavame  do mascarpone. Krem natrieme na vychladnute cesto a odlozime na par hodin do chladnicky. Vrch mozeme lubovolne ozdobit ( posypat kakaom, urobit vlnky, posypat mletymi orechami, a pod. alebo nechat iba tak bez ozdoby) . Zakusok krajame nozom nahriatym v teple vode. Noz zakazdym oplachneme a utrieme do papierovej   utierky a pokracujeme v krajani zakusku.












5 komentárov:

  1. Pane bože Adrika, ja Ťa zjem, .., či toto tu, .. Si ma inšpirovala, urobím do tortovej formy ako tortu :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. AAA I am in love with your blog! and those looks delicious<3

    follow for follow?:)

    xoxo
    www.theclosetelf.com

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Máte opravdu krásné stránky, rozodně tu nejsem naposledy :-) a musím řict, že tohle vypadá naprosto luxusně.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evca dakujem krasne za navstevu aj mily komentarik...bude mi potesenim privitat vas opat :)

      Odstrániť
    2. Evca dakujem krasne za navstevu aj mily komentarik...bude mi potesenim privitat vas opat :)

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)