nedeľa 24. apríla 2016

Banánový zákusok - najjednoduchší krémový zákusok na svete





Tento zakusok bol moj prvy kremovy zakusok, ktory som sa naucila piect.V mojom detstve toto bol  jeden zo zakuskov ( aj anasovy) , ktory u nas nesmel chybat na ziadne sviatky. Rovnako je oblubeny uz aj v mojej rodine.  Nie je presladeny a aj ked ma kremovu plnku,   "odlahcuje" ju varena kasa zo Zlateho klasu. Od mojej mamky som sa naucila varit Zlaty klas vo vode. V mlieku vraj plnka ma rychlejsiu tendenciu skysnut. U nas sice tazko, ale tak predsalen obcas ho  zvykneme piect aj v lete, ked teploty kremovym zakuskom nijako neprospievaju. Ja som sa naucila piect tento zakusok iba so zakladnou svetlou piskotou, ale dnes som ju urobila s kakaovou piskotou.  Zda sa  mi , ze vyzera zaujimavejsie s tmavou piskotou. 

Ingrediencie:
rozpis na plech 30x40cm

Piskota:
6 vajec
6 PL krystaloveho cukru
6 PL polohrubej muky
6 PL vlaznej vody
2 PL preosiateho kaka
1 KL prasku do  peciva
stipka soli

Krem:
1 Zlaty klas
1 vanilkovy cukor
250 g masla
150 - 200 g praskoveho cukru
3 vacsie banany
cokolada na postruhanie

Postup:
Bielka naslahame so stipkou soli. Ked zacinaju beliet po lyziciach pridavame cukor a zakazdym dobre preslahame. Bielka musia byt krasne tuhe, leskle a metlicky zanechavaju stopy. Na najnizsich obratkach zaslahame zltka. Pridame po lyziciach vodu a opat preslahame. Nakoniec  jemne uz len rucne vmiesame preosiatu muku  zmiesanu s praskom do peciva a kakaom. Cesto vylejeme na plech vylozeny papierom na pecenie. Pecieme vo vyhriatej rure pre teplote 180 stupnov C asi 15-17 minut. Po vychladnutie stiahneme papier a piskotu vratime spat do plechu.
Zlaty klas s vanilkovym cukrom uvarime v 350 ml vody. Uvarenu kasu prikryjeme potravinovou foliou tak, aby sa folia dotykala vsade kase ( nevznikne tak koza) a nechame vonku ochladit, Maslo vymiesame dopenista s praskovym cukrom. Ochladenu kasu ( musi byt rovnakej teploty ako maslo) preslahame mixerom a postupne po lyzicach pridavame do vymiesaneho masla. Zrhuba 1/3 -tinu kremu natrieme na upecenu piskotu. Staci iba tenucka vrstva. Banany osupeme a nakrajame na tenke kolieska. Krajame rovno na krem, husto vedla seba, pokym pokryjeme celu plochu zakusku. Zvysny krem podelime po lyziciach po celej ploche zakusku. Urobime si viacej kopcekov na nakrajane banany. Potom opatrne a trpezlivo rozotierame krem tak, aby sme pokryli cely zakusok. Ide to trochu tazsie, ale treba byt trpezlivy a rozotierat rovnomerne na mensich plochach postupne. Ja to robim malou spatulou so zahnutou ruckou. Nakoniec postruhame cokoladu. Odlozime do chladnicky zatuhnut.



8 komentárov:

  1. Určite musí byť vynikajúci. Vieš, že len nedávno som si pri nejakom recepte na internete všimla, že sa tam zlatý klas varil vo vode a nie v mlieku? Ja, čo takéto mlskotiny často nevyrábam, som to nevedela. A ktovie, či to nebol nejaký tvoj recept :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Danielka, dakujem, ze si ku mne zavitala na navstevu :)...a kto vie? .....mozno to bol nejaky z tej mojej zbierky :)...pekny tyzden zelam

      Odstrániť
  2. Milá pani Adrianka,
    dnes sme vyskúšali tento recept a je vynikajúci. Určite vyskúšame aj iné Vaše recepty. Ďakujeme a prajeme pekný deň. :) ...Zuzka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka dakujem krasne za spravicku. Velmi ste ma potesili. Pekny den vam prajem. Ada

      Odstrániť
  3. Dobry den pani Adriana, uz 3ti rok podla Vasich receptov chystam dobroty pre celu rodinu na Vianoce a Velku Noc. Uzasne recepty, pekne vysvetlene a nafotene :))) Vzdy k Vam na blog zajdem pre inspiraciu
    Dakujem!Mariana

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pani Adriana. Máte na svojom blogu aj ananásový zákusok, ktorý spomínate v úvode?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mila Violeta, je to ten isty recept iba namiesto bananov date nadrobno nasekane kompotovy ananas. Piskotu mozete urobit svetlu. Urobim krem, namazem 1/3 kremu ulozim nadrobno nakrajany ananas. Ananas je dobre po nakrajani este dat odkvapkat na sitko. Rozlozeny anananas jemne pritlacim do kremu a potom v mensich mnozstvach rozotieram opatrne krem. Vrch zdobim struhanou cokoladou. Dufam, ze som pomohla :)

      Odstrániť

Dakujem za kazdy komentar, aj negativny:)